Diagnostika směrem ke školní připravenosti
Základem cílené a efektivní podpory je poznání individuálních potřeb dítěte. K jejich zjištění slouží výsledky tzv. diagnostiky. Předností nástroje iSophi R je kombinace dvou zdrojů informací a sice výstupů z „rodičovské diagnostiky“ s výstupy z diagnostiky pedagogické. Ta je prováděna v mateřských školkách.
Společně s odborníky z Univerzity Karlovy jsme pro vás vytvořili „rodičovskou diagnostiku“. Jedná se o propracovaný dotazník pokrývající 14 oblastí důležitých pro úspěšný start školní docházky. Výsledky se automaticky vyhodnotí a zobrazí oblasti, v nichž je dítě dobré podpořit. Je žádoucí, aby rodiče tyto výsledky zpřístupnili učitelům.
Pedagogové naopak využívají ve školkách odborné nástroje pedagogické diagnostiky. Princip je stejný – učitelé identifikují, na jakých dovednostech je potřeba začít intenzivněji pracovat. Výsledky diagnostiky pedagogové v optimálním případě sdílí s rodiči, aby i ti měli možnost dítě podporovat správným směrem a ledacos mu tak usnadnit.
Uvedené sdílení diagnostických informací z rodiny a ze školy je průlomem ve vzájemné spolupráci a vede k nejefektivnější podpoře rozvoji dětí.